HEMMA

Nå nu är jag hemma ! :)

Tänkte skriva om skolan tidigare idag, men det blev lite oväder här ;D
hahha liiite, himlen öppnade sig räjelt ! Men jag ville inte att lilla Szelma skulle vara plaskblöt så jag brummade iväg till stallet i hopp om att inte ovädret skulle ha hunnit dit. Jag hann komma ut till vägen med min stackars moped så var jag så blöt att jag inte skulle jag ha kunnat bli blötare !
Så mitt ridderliga försök att få in Szelma äskling, så hon inte skulle bli blöt före jag skulle och rida, misslyckades... totalt !
Slutade dessutom regna när jag kom fram till stallet, och honey var .. tänkte säga blötare än mig, men det är omöjlit .. men hon var iaf väldigt blöt !
Sen körde jag till mirvas för hon skulle inte till stallet ännu, sen efter en stund till stallet igen.
Så efter många om och men så satte jag mej äntligen upp på hästryggen :)
Skulle hoppa lite. Låter säkert som jag gör det hela tiden men det har bara blivit att jag skrivit då ;D
Ajaa, men Szelma gick fint i form osv ! :)
Hoppningen, ja hmm.. först tog vi konstiga skutt över de pytte små hindren ;D men efter en stund började hon förstå att man inte böhöver hoppa till månen för ti komma över. Då började hon gå bra :) tog en liten bana och sen fick det räcka :)
Nu ska jag rida dressyr, longera och sånt de följande dagarn så ska vi försöka på en lite mer krävande bana med henne :)
För på måndag åker hon tillbaka till Lannäslund :(

jaajaa, nog om hästar !
Skolan då...
Körde dit med mopeden, var lite pinsamt tills läraren kom och sa att vi skulle börja.
Men när vi körde igång var det inga problem ! :) Folket var shysst och lärarna också !
Vi fick kaffe och sånt, och olika lärare och studiehandledaren gav massa information osv :)
Sen gick vi en runda i yrkes högskolan också för vi använder mycket av deras utrymmen (:
Sen runt 1 fick vi åka hem :)
Imorgon börjar vi först 10, och när vi kommer till skolan kommer 2orna och 3orna också att vara där :)
Så skulle vi få prata med dem lite och så :)

Men snart börjar Gossip Girl så jag ska springa och titta på det och sen bums i säng så ja orkar upp imorgon :D


Kommentarer
Postat av: Bella

Int ha väl 3:e säsongen av gossip girl börja nu? =0

2009-08-11 @ 22:17:18
URL: http://beellae.blogg.se/
Postat av: Janette

Har ni redan börjar skolan? :O

2009-08-12 @ 13:58:55
URL: http://jenjanette.blogg.se/

Sänd gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0