LIKETHEWIND

Igår var en bra dag, fast det mesta gick åt skogen.
Julia och jag var i terräng med Morjak och Isabell. Morjak är ju så mysig i terrägen att han tar bettet och rusar iväg i full galopp. Dock har han inte gort det med mig förut, så jag trodde det bara var att försöka vända honom på en volt eller vadsomhellst som får stop på honom. Jaa, så lätt var det ju inte..
Vi kom ridande mellan två åkrar, så utan någon förvarning så har vi pinnen i båtten och rusar i fullfart. Jag försöker svänga honom åt sidan. Omöjligt, och jag kunde inte ta i ordentligt för då skulle vi åka ner i ett dike. Så jag bestämde mig att han fick galoppera en bit till så att jag kunde svänga när det kom en infart till en annan åker för där fanns inget dike. Och det gick. Jag kan säga att adrenalinet pumppade.
Så resten av biten hem så dansade han runt på vägen och benen var everywhere, sen tänkte han backa hem också.
Inte nog med det så när vi nästan var hemma igen så bryter sig två hästar ut ur hagen och kommer i full fart förbi oss, och då tror förstås Morjak att det var tävlingsdags, så han tänkte sticka igen, men denhär gången var jag snabbare så det gick bra.
När vi väl hoppade av så hade jag en skummig häst pga av att han hade upphetsat sig själv så mycket och han hade ett sår på hovranden av allt dansande. Tack och lov så använder jag alltid benskydd på honom så ingen större fara med hans ben.

Bilder från några veckor sen när jag och Morjak var och sträkte lite på benen (bokstavligt) på åkern.

Ojj långtext. Diplom till alla som plogade sig igenom.

/Karoliina

Kommentarer
Postat av: Alexandra

:@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ :(

2010-10-05 @ 17:41:34
URL: http://allos.webblogg.se/

Sänd gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0