BLOGG AWARD

Tack till Sandra för nomineringen!
 
Hur fungerar awarden? Här är reglerna:
-Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.
-Skriv 11 random fakta om dig själv.
-Svara på dom 11 frågorna du fått i awarden.
-Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).
-Skriv 11 frågor åt dom du nominerar.
 
11 random fakta.

- Är en otrolig serienörd. Kollar nästan aldrig filmer, men serier nästan dagligen. För tillfället tittar jag på: The Originals, Vampire Diaries, Greys anatomy, Biggest loser, Sons of anarchy, Americas next top model, Awkward. Kan hända jag missade någon, och sen är några på paus just nu som  Pretty Little Liars och Califronication.
 
- Är världens lataste person och otroligt bra på att skjuta fram saker, dock försöker jag helatiden förbättra det. Och lite tycker jag nog att jag har skärpt mig, borde dock också lära mig det när det kommer till skoluppgifter. De gör jag ofta kvällen/natten före inlämning.
 
- Har nästan bara killkompisar, kommer inte alls överens med tjejer bara några enstaka har lämnat kvar i mitt liv. Fasade för att börja på en klass med endast tjejer, men hittills går det hur bra som helst.
 
- Vet precis hur jag vill se ut och hur jag vill klä mig, dock ser inte min garderobs innehåll ut som jag vill.
 
- Äger nästan bara svarta, vita och gråa kläder. Min lägenhet är svart/vit/grå. Beroende av dessa färger? JA.
 
- Älskar älskar älskar pasta. Men nu är det slut på det. Har för en stund sedan satt en regel åt mig att jag får äta pasta högst 1 gång i veckan!
 
- Är inte alls blyg för främlingar och kan prata hur länge som helst med vissa kunder. Men när det kommer till halvbekanta eller människor jag vill imponera så blir jag superblyg.
 
- Hatar att diska och städa men mår mycket bättre när det ser snyggt ut.
 
- Är lite av en perfektionist och kontrollfreak när jag gör någon uppgift eller håller på med något projekt.
 
- Är så hundsjuk! Vill ha en fransk bulldog mer än något annat, men har inte tid eller råd att ha en hund i dagens läge. Har också fått upp ögonen för sphynxar, adorable!
 
- Skulle önska att jag vore en morgonmänniska, vilket ja verkligen inte är. Ska jag upp klockan 7, så snoozar jag i en timme ändå. Fast jag vet att det är skönare att stiga upp med det samma för att få chilla med frukosten istället för att stressa ihjäl. Min mamma ringer nästan varje morgon för att kontrollera att jag är uppe. Dock har jag bara försovit mig 3ggr från jobb sen jag var 14 år. 
 
Vad är det första du tänker på när jag säger "smurf"?
På en blå figur. Altså en smurf.

Händer det något riktigt roligt de här närmaste veckorna som du planerat?
Skulle vilja på glöggrundan, och sen i början på december kanske på Pierce the veil och Bring me the horizon gig, men inget är spikat ännu. Imorgon blir det dock sitz!

Vad är ditt bästa skönhetstips?
A smile is the most beautiful thing you could wear.
 
Vilka är dina rutiner innan du går och lägger dig eller har du inga?
Ofta duschar jag på kvällen, sen borstar tänder och sånt. Sitter på datorn allt för länge, vill inte sova men tillsist tvingar jag mig själv till det. Haha

Vad är det konstigaste/knäppaste du nånsin gjort?
Njah, vet inte. Händer helatiden något, haha. Färga mitt hår blont när jag var typ 15 kanske inte var det smartaste dock.

Vill du att det ska börja snöa snart?
NÄJ!

Kan du visa mig din bästa/favorit bild?
Har ingen speciell favorit, men något jag är väldigt nöjd över är ett foto från mitt slutarbete.
 
 
Tror inte ens jag visat hela fotoserien här på bloggen, kan egentligen göra det i ett skillt inlägg. En annan favorit serie som jag fotat är "The Elements", de fyra olika elementen som min mammas vackra händer håller i. De har nog synts till här på bloggen förut.
 
Dina tre favoritbloggar?
Läser otroligt många. Men de tre första superbra bloggar jag kommer på är nog Annika O, Linda Hallberg och Nevnarien. Sen förståss alla vänner och bekantas bloggar!

Vad dricker du helst när det kommer till alkoholdrycker?
Karpalo lonkero, somersby, white russian, kelkka eller lite rött. Gillar i princip inget annat än dessa, haha.

Hur ska du fira lilla jul?
Har inget planerat ännu, men skulle kanske kunna köra på lite julshopping, julpyntning och julstjärnsbakning. Låter inte helt fel.

Vad planerar du bära på nyår?
Någon snygg klänning. Gärna något fodral, dock försöker jag spara pengar så det kan hända jag kör på min älskade klänning som jag också bar förra året, den är så glittrig så har bara använt den 1 gång.
 
Nu måste jag sova så jag hinner inte laga frågorna, och orkar inte egentligen heller. Gonatt sötnosar!

Kommentarer
Postat av: eliinw.blogg.se

Jag har precis samma "problem" som du har! Jag har så otroligt svårt att prata med såna jag känner sådär halvt, och speciellt med tjejer. Tänker alltid "jamen om jag sejr dedär så tycker hon att jag är konstig/löjlig/blabla" så då slutar det med att jag inte säger något överhuvudtaget. Är lite rädd att det har gjort så att folk uppfattar mig som dryg men jag vet bara int vad jag ska säga, såå jobbigt! :s :D

Svar: he e så jobbigt! :D men he e väll ba ti försök trän bort! :D
Karoliinaw

2013-11-19 @ 10:30:20
URL: http://eliinw.blogg.se/
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Åh vilken jättefin bild! :)

Svar: Tack! :))
Karoliinaw

2013-11-28 @ 22:57:32
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/

Sänd gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0