BEFORE

Äntligen har dagen kommit då jag ska göra något åt mitt hemska hår.

Skulle färga håret ombré i början av sommaren. Själv tyckte jag att hårets välmående var viktigare än att det skulle bli ljust på en gång. Dock hade frisören i färgen ända tills det var för sent. Färgen hade frät sönder mitt hår och det gick av flera centimeter, plus att vi också var tvugna att klippa bort en hel del. Färgen har också varit rätt hemsk och ojämn, oftast har jag inte orkat göra något åt håret för det helt enkelt inte varit snyggt. Jag har heller inte velat färga något annat än utväxten så att det inte skulle bli mer skadat. Nu har jag i flera månader skött om mitt hår bättre än någonsin förr, det har inte blivit så stor skillnad men det lossnar inte hår ur topparna nåmer när jag borstar i alla fall. Jag känner ändå att mitt hår har blivit lite starkare och det är dags att få en förändring, något som jag är nöjd med. Nu kör vi!


Ganska shockande har det varit att ha så nött och ovårdat hår då mitt annars brukar klara av vad som helst. Förut använde jag aldrig värmespray, hårinpackning, färgade ofta, plattade, lockade osv. Men aldrig har det tagit stryk av det. Så för att se från den positiva sidan så har jag i alla fall lärt mej en hel del om olika produkter och lärt mig att vårda ett slitet hår. Kommer efter bilder senare ;)
 

Kommentarer

Sänd gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0