2015

Världens mest använda rubrik just nu?
 
De flesta har under december månad blickat bakåt i arkivet och gått igenom vad som hänt under året, jag tänkte istället blicka framåt. 2014 har nog varit ett av de sämsta åren hittills, så det lämnar vi nu bakom oss och tar emot 2015 med öppna armar. Det känns som om detta kommer bli ett bra år, fyllt med möjligheter, äventyr och framgångar.
För det första så kan jag ju nämna att jag hoppat av skolan. Det har aldrig kännts riktigt hundra här i Vasa och jag är väldigt besviken på nivån på utbildningen jag gick, även om den var väldigt rolig i sig. Så jag kommer äntligen få flytta tillbaka och ha mina nära och kära runt mig. Skulle jag ha trivts i Vasa så skulle jag knappast alls ha samma hemlängtan, men nu kan jag inte vänta på att få flytta tillbaka. Men före jag kan göra det så är det en hel del saker som måste lösas.

Fanny skrev om dethär med nyårslöften så himla bra på sin blogg. Hon sätter upp nyårsmål istället för löften. Nyårslöften bryts ju så lätt, jag tror inte att jag nånsin hållt ett sådant året ut. Som Fanny skrev så är mål mycket mer motiverande att jobba mot. Och för detta år har jag en hel drös med mål som jag vill uppnå och också en hel del planer som jag är tänkte lite skriva om.
 
1. Det kanske absolut vanligaste med ett nytt år är att folk lovar att äta hälsosammare, börja träna, gå ner i vikt osv. Många klagar över detta, men jag tycker är det ett nytt år som krävs för att man ska bli motiverad och få en början, so be it. Jaa, många kanske slutar efter de några första månaderna men det finns också de som fortsätter. Och dem hejjar jag på! Detta var då en liten parentes. Själv har jag tränat en hel del i några år nu men det känns som om jag inte kommer någonstans. Så nu har jag höjt ribban och som mål har jag att verkligen kämpa för att nå min drömkropp. Man får alltid höra hur omöjligt det är och man har den kropp man har, men det ska ja verkligen motbevisa. Men ännu viktigare, jag ska bevisa mig själv att jag kan göra vad som helst som jag ger mig in på. Jag tycker om att träna, så att gå på gymmet är inga problem. För mej är det kosten som är svår. Jag älskar pasta och tycker nästan inte om något nyttigt, men jag ska börja testa mig fram och hitta nyttiga alternativ som jag gillar. Jag är helt nöjd med mig själv som jag är, men man kan alttid bli bättre.
 
 
 
2. Som mitt andra mål har jag att bli ordningsfullare och sluta skjuta upp saker. Jag är en expert på jag-gör-det-imorgon-metoden. Det slutar nu, kan jag göra det nu så gör jag det nu. Hit hör också att jag ska minska tiden jag sätter på min kära dator. Det är ofta så jag skjuter upp saker, "ähh jag ser bara detta avsnitt av denna serie först". För att bli ordningsfullare så blir det att rensa ut alla papper och saker jag inte behöver, jag samlar på mig massa men rensar aldrig ut. Har man mycket saker så är det väl klart att det är svårt att hålla ordning.
 
3. Mitt tredje mål är att absolut börja fota mera, iår har kameran stått och dammat som aldrig förr. Älskar att bläddra igenom gamla bilder. Från det här året finns det nästan bara telefonbilder, knappt ens det.
 
 
 
4. I år ska jag också hinna se världen, testa nya saker och verkligen känna att man lever. Som bäst drömmer jag om att i september åka utomlands för att jobba.

Kommentarer

Sänd gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0