ÄLGKROCK

 
Igår på kvällen när jag var påväg hem till föräldrarnas från Vasa så kom en älg ut på vägen. Bilen framför mig hann väjja för den men då vände den om och skulle tillbaka, jag som också hade börjat väjja för den så fick ju den rakt över bilen. Som tur hade jag fått ner hastigheten en del så krocken var inte så hård. Bilen framför mig stannade och två unga trevliga jägare väntade på polisen med mig. Älgen blev skadad men sprang iväg, så jägarna fixade ihop ett gäng som for och sökte den. Känns ju förstås lite irriterande att olyckan hände, bilen går ju absolut inte att köra med, skulle älgen inte ha vänt om så skulle jag inte ha krockat över huvudtaget. Men inga personskador över huvudtaget, det är jag tacksam för. Så stor som den älgtjuren var och väglaget dåligt så skulle de ha kunnat gå så mycket värre. Jag har inte ens blåmärken från bältet så jag klarade mej prima :)
 
Här har ni lite bilder på min tilltuffsade bil.
 

Kommentarer

Sänd gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0