TRE

Tredje saken ni ska få veta om mig är att jag älskar, rentav avgudar Poets of the fall ! :D
Nästan ingen annan jag känner gillar dem, finns nog vissa undantag förstås :D


Här är ett live klipp av en av deras låtar. Älskar den, live versionen är bättre.
Men här är inte börjanet med, så ni som är intresserade att lyssna och har spotify så kan söka på "Don't mess with me live".

Jag har bara varit på en av deras konsärer. Det var förra sommaren.
Jag stod längst fram i mitten med Ida och väntade i ca 4 timmar där utan att lämna vår plats för att någon anna skulle ta den. Nästan så jag grät av lycka när de steg upp på scen ! :D
Efter de spelat klart, stod jag och Ida och väntade vid en grind om vi skulle få se dom/prata med dom.
Och det fick vi ! :DD Vi fick autografer och allt :D Jag var överlycklig. Dock när jag kom hem kände jag en hemsk smärta i revbenen, när jag tittade efter så hade jag ett stort avlångt blåmärke som jag fått när jag blivit pressad mot ett staket i ca 5-6 timmar, det var inte lite press bakifrån ska jag säga. Men SÅ värt det ! :D En av de bästa dagarna i mitt liv ! Men denhär sommaren hade de tyvärr nästan inga konsärer, men nästa sommar ska jag igen ! :D

Lite grundfakta om Poets.
Bandmedlemmar : Marko (sjunger), Olli (gitarr), Captain (keyboard)
Bandet blev bildat år 2003.
Första singel : Late Goodbye
Skivor : De har släppt ut 3 skivor, Signs of life (2005), Carnival of rust (2006), Revolution Roulette (2008) (plus singlar då)
De har spelat i bland annat : Finland, Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Estland, Ryssland, Lithauen och Indien.
De medverkar i en låt av Phoenix Effect, King see no evil. Och har jobbat med många andra artister. 


OBSOBSOBS COPYRIGHT !!

Marko @ Kokkolarock sommaren 2008


Olli @ Kokkolarock sommaren 2008


Captain @ Kokkolarock sommaren 2008


Gammal bild, men jag äger en übersnygg poet of the fall hoodie :D Stor och skön ! :D

Sen när jag fyller 18, så ska jag laga en tatuering i nacken, med Poets of the Falls logo.

Denhär fina fjärilen, och under den ska det stå en mening från en av Poets of the Falls låtar, har inte valt vilken ännu.

Så tänker ni säkert, att sendå om jag slutar gilla dom...
Men då är det liksom bara en fin fjäril med en fin text. Därför tatuerar jag inte band namnet eller något.
Visst bra ide ? :D

Ahh det var väll en sak om mig ;D De står mej väldigt nära hjärtat :)

Ps. De har en hemsida, HÄR . Gå gärna in och kika :)

Kommentarer
Postat av: Em

Vinn dem hetaste klackarna just nu! Värde ca 900kr. Här; http://emelojs.blogg.se/2009/august/tavling-2.html

2009-08-23 @ 17:00:02
URL: http://emelojs.blogg.se/

Sänd gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0