Helsingfors

I tisdags var jag ju till helsingfors med skolans elvkårsstyrelse (som jag också är med i). Så jag tänkte bäretta lite om resan och visa lite bilder.

04:14 vaknade jag, fick panik när jag tittade på klockan, men den var 1 min före den skulle ringa, men alarmet hadd gått av på något sätt, tack och lov för att jag endå vaknade ! Så 05:47 for tåget, 09:30 kom vi fram. Vid tågstationen mötte någon oss från FSS ( Finlands svenska skolungdomsförbundet). Och så gick vi till deras kansli var han hade en "kort" presentation, och när man stigit upp lite över 4 så är det inte så roligt att lyssna på någon som bara pratar och pratar i ca 1h, men jag lyckades hålla ögonen uppe hela tiden (y). Sen skulle vi och äta, jag, johanna, caroline och emilia åt vid mäccen för att spara så myckjet pengar som möjligt till shoppningen ;D, och sedan sprang vi i lite butiker men köpte inte något för vi skulle så småningom till riksdagshuset. 13.15 fick vi gå in dit, och det var väldigt strängt där. Måste gå genom en kontroll och sånt. Sen mötte Antonia, Mats Nylunds assistent, oss. Hon bärettade lite om huset och sånt. Sedan kom Mats också, det var kanske inte världens roligaste jag varit med om men det gick, vi var där ca 2h. Sen sprang vi till stan och hade 3h på oss att shoppa, tala om stressigt. Ska visa sen bilder på vad jag köpte. Efter shoppandet mötte vi resten av gänget och gick till tågstationen. Efter halva vägen skulle vi byta tåg, och i nästa tåg hade vi en vagn för oss själva. Hahha jag och de andra tjejerna flippade helt, vi sjöng allt vad vi var värda. Och hahha det lät väll mindre fint ;D Hahha hälften av gänget bytte vagn så ni kan väll tänka er.

Nu kommer bilder från resan och på det jag köpte :)


Riksdagshuset


Elevkåren


Riksdagshuset


Köpte
- Svart lång topp - H&M
- Lila lång topp - H&M
- Vit lång tunika - Ginat
- Armband - H&M
- Korshalsband - Ginat
- Solglasögon - Glitter
- Svarta lack tights - Ginat
- Bruna skor - Ginat

Kommer bättre bilder på mina köp^^


Kommentarer

Sänd gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0