Poets of the Fall

Nu kommer lite bilder och text från igårkväll, vilket absolut rankar sig till en av de bästa kvällarna i mitt liv.

Mirva och jag körde iväg till Seinäjoki, det var mörkt, regnade, stereon slutade fungera för en stund osv. Trodde kvällen skulle skita sig totalt. Först gick vi på stan en stund, sen vidare till Rytmikorjaamo, väntade där i några timmar och sedan släpptes vi äntligen in. Ganska lite folk till först. Men sen ökade det nog.
Känslan när Poets började spela är obeskrivlig. Vilken show de gav! De gav verkligen allt. Jag kunde ha lyssnat på dem hur länge som helst. Har ingen som helst tidsuppfattning från hela spelningen, men antar att de spelade lite över en timme. Marko (sångaren) hoppade omkring, låg på scenen, lutade sig över publiken, underbara handrörelser, chakeade loss. Och Olli (gitarristen) showade för kameran. Bassisten, Jani, såg hög ut helatinden, haha så skön! Enda jag inte fick någon bild på är trummisen, Elukka, för han var så skymd av de andra. Här är några randomplockade bilder. Dock jätte svårt att hinna med med kameran, för imellanåt var det jätte mörkt ljus, men plötsligt kunde de slå på vit blendande ljus. Finns inget bättre än live musik!

Jag har copyright på mina bilder. Så ingen tar dem, lånar dem eller på något sätt använder dem utan lov! Alright?
Efteråt så pratade jag och Mirva med deras roudare som fixade så bändet kom ner och prata med oss så jag fick visa min tatuering åt dem (det är ju deras logo och lyrics som jag har på min rygg). De tyckte den var snygg och Jaska (andra gitarristen) fotade den till och med! Talade med bändet ganska länge före vi begav oss hemåt.

Underbar kväll, tack Mirva för sällskapet! :D

Kommentarer
Postat av: Jenni

Ååh va nice :D

2011-11-26 @ 16:22:50
URL: http://jennifredriksson.blogg.se/
Postat av: mirva

u owe me biig time ;) Nenå, no hadd vi ju kul no :D :D

2011-11-26 @ 18:12:11
Postat av: Karoliina

Mirva - yees, måst ta på nytt nan gang ;)

2011-11-27 @ 10:28:43
URL: http://karoliinaw.blogg.se/
Postat av: Sandra

Underbara bilder! :)

2011-11-27 @ 12:43:56
URL: http://www.sandrabroman.com
Postat av: Karoliina

Sandra - Tack ska du ha! :)

2011-11-27 @ 14:19:55
URL: http://karoliinaw.blogg.se/
Postat av: Lina

Jätte fina bilder :) Vad har du på kamera/objektiv för att få så bra bilder? ;)

2011-12-02 @ 13:30:19
URL: http://skimmelstoet.blogspot.com
Postat av: Lina

Oj, *för kamera, ska det ju nog stå ;)

2011-12-02 @ 13:31:39

Sänd gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0