Träning och kost

Fixade en ny kategori som heter Träning och kost. Tänkte börja uppdatera lite om hur jag tränar och vad jag äter, samt mina framgångar och bakslag inom ämnet. Mest för att peppa mig själv och kunna se tillbaka för att märka att kanske jag nog har gått framåt ändå.

Har sedan 1 februari godis-, kex-, bullestrejkat från jobbet. Skrev under ett papper med ca 12 andra att vi inte ska äta dessa tre saker under tiden 1.2 - 28.3. Till en början gick det hur bra som helst och jag höll mig också undan allt annat onyttigt. Nu, med nio dagar kvar, börjar det vara svårare. Har under de senaste veckorna haft otroligt sötsug helatiden. Godismonster som jag är. Märker att jag ätit slarvigare och onyttigare och en och annan glass har slunkit ner, samt lite chips. Nu är det dock 9 strikta dagar, ska inte äta något skit utan bara mat av den nyttigare sorten. 29.3 tillåter jag mej själv att halsa så mycket fazers blå som jag vill men sen blir det andra bullar igen, ty sommaren 2013 here we come.

Inom träningen då? Enda som jag märkt betydligt där, är att min kondition har höjts. Lite mer styrka har jag nog också fått. Dock så syns det inte på mig att jag snart i en månad har slavat på gymmet ca 6 dagar i veckan och före det runt 3-4 dagar i veckan. Men dessa saker tar tid.
Fotade "före" bilder för någon vecka tillbaka, men de kommer nog inte att komma upp på bloggen. Vilken reality-check altså. Anyways så ska jag fota på nytt om några veckor och se om min kropp har ändrat eller inte. Skulle vara uppmuntrande att se en förbättring!

Ikväll blir det gym med Mirella!

XOXO

Kommentarer

Sänd gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0