Intro

Sitter som bäst hemma hos mammas och pappas. Idag har jag jobbat lite på mitt gamla jobb i Jakobstad, så otroligt roligt att se alla arbetskamrater igen och alla var så glada att jag var tillbaka i mina jobbkläder. Trodde aldrig jag skulle tycka att det jobbet var sådär roligt. Fast nu då man bytt arbetsplats så märker man hur bra man egentligen trivdes. Jag är sånn, jag har väldigt svårt att uppskatta det jag har i nuet och sen längtar jag tillbaka till något som varit. Ska skärpa mig med det där.
Efter jobbet åkte jag på en kaffe med Jenni och Mirva till ABC. Kul att få spendera lite tid med båda mina tjejer, så svårt att få det att passa för alla samtidigt! Lööve juu guys.

På väg hem från Vasa förut idag gick mina tankar down the memorylane. Alltså jag vet att jag tjatar men guuud vad jag saknar min lägenhet i Jeppis, I want it back.. Alla askula för och efterfester vi haft där.. Åhh. Jaja, jag antar ni hört tillräckligt om det de senaste veckorna. Men har bara så himla hemlängtan, amen vadå tänker ni, hon skrev ju just att hon är hemma hos sin mamma och pappa. Men jag menar mera att jag saknar min vardag i Jeppis, haha. Så ironiskt, då tyckte man att det aldrig fanns något att göra och man ville bara bort bort bort, och sa ungefär att man aldrig kommer att komma tillbaka till detta råtthål. Och jo det är klart, jag vill resa omkring och bo i andra länder till en viss mån. Men jag vill ändå ha min lilla "safe haven" att åka tillbaka till. Min lilla lya på Choreusgatan. Om jag bara kunde vara rik och kunde bo på två ställ. Eller kanske jag kunde ha flera liv. Ett jeppisliv med mina fina tjejer, hästar, jobb och fest, ett studieliv, ett utomlands liv. Det vore nog något.

Men för att vara lite positiv och uppskatta nuet så måste jag nog säga att jag älskar min skola och min klass är toppen, jag har en fin lägenhet och jag har ett jobb att gå till.

Dessutom hittade jag en av mina nuvarande favorit låtar i en tio timmars loop. Va e nu betär än he.
http://www.youtube.com/watch?v=8hPO9r1DR_c

Kommentarer

Sänd gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0